Relax je buik en draai een mooie drol!

In onze moderne cultuur draait het om het wasbordje en er strak uitzien. Biologisch bekeken bieden soepele, ontspannen buikspieren ruimte voor je organen als je in rust bent en spannen ze automatisch aan als je in beweging bent. Het is niet onze natuur om de hele dag de buikspieren aan te spannen, ook al staat het “mooier”.

Chronisch intrekken en optrekken van je buikspieren heeft invloed op je binnenste. Je darmen raken in de verdrukking (obstipatie, constipatie), je ademhaling stokt, de doorstroming in de aderen wordt afgeknepen, je menstruatie wordt pijnlijk.

In deze Oergezondbewegenclinic leer je de huidige toestand van je buik kennen, hoeveel spanning je onbewust zet, welke gewoontes je kunt omkeren, hoe je door ontspanning sterker wordt en hoe je op natuurlijke wijze je buikspieren traint en herstelt met oefeningen, uitlijningsprincipes en wat aanpassingen in je gewoontes.

De praktische tips en oergezonde oefeningen zijn in te passen in je dagelijks leven, zodat je niet speciaal naar de sportschool hoeft en dus tijd bespaart. Je moet alleen even weten hoe. Meer in beweging zijn, meer van jezelf in beweging brengen, dat is oergezond voor al je cellen. En daardoor voel je je lekkerder, in je lijf en in je hoofd!

Tijdens de workshop gebruiken we een kleine opblaasbare bal. Matjes en ballen zijn aanwezig. Het is prettig als je kleding draagt die genoeg rek geeft (bijvoorbeeld voor de hurkzit).

Trainer: Mina van Brunschot, Gezonde Voet Praktikant en officieel teacher van leer van Katy Bowman – Alignment Lab